Hírlevél



HTML formátum?

Futómű

Az autó futóművét, felfüggesztéseit használat közben különböző behatások, deformálódások érik pl. kátyú, járdára felállás, maximális súlyterhelés kihasználása, esetleges túllépése. Ezeknek hatására megváltozik a kerék összetartása, dőlése, utánfutása. Ezért elsődleges fontosságú a vezetés biztonsága szempontjából a futómű állítás. A rossz futóművel rendelkező autó vezetése fárasztó és nem biztonságos, mivel állandó kormány korrigálást igényel menet közben. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli, és jelentősen rontja a gépkocsi egyenes futását, egyszersmind növeli az üzemeltetési költségeket. Kanyarodásnál szintén rendellenesen viselkedik a gépkocsi.


A legtöbb mai korszerű autónak az első és hátsó futóműve is állítható – kivétel a merev hátsóhíddal ellátott gépkocsi. A hátsó futómű beállítása ugyanolyan fontos, mint az első tengelyen történő állítás, mert ennek hiányában gumikopás, elhúzás, kormány ferdeség léphet fel. Ezeket a munkákat csak egy speciális, négy mérőfejjel rendelkező műszerrel lehet optimálisan beállítani. A hátsó futómű bemérése a nem állítható merev hátsó hídnál is nagyon fontos, mivel csak így kapunk teljes képet a futómű geometriájáról. Ezért javasolt évente egyszer – használattól függően 10.000 - 15.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb.

Az időben elvégzett átvizsgálás növeli az üzembiztonságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, és meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.

 
Pályázatok Pályázatok